مجازی سازی دسکتاپ چیست
نوشته شده توسط : ساحل

مجازی سازی دسکتاپ (Desktop Virtualization)
امروزه بیشتر سازمان ها از پیرامون هایی استفاده می کنند که در آنها کامپیوتر های فیزیکی و PC ها مستقر هستند. در این پیرامون ها که به شکیبیدن بسیار همه ی ما با آن آشنا هستیم، PC هایی وجود دارد که هر کدام به طور مستقل قطعات ساختن دهنده ی خود را دارند (مادربرد، رم، پردازنده، پاور و…).

آسیب هایی که این قطعات با آنها درگیر هستند منجر به مصرف انرژی، خرج ی نگهداری و فرسایش بالا می شوند در حالی که فضای مدیریت مناسبی را هم ارائه نمی دهند. از طرفی در سمت کاربران تجهیزاتی هستی دارد که هر کدام از آن ها فضای فیزیکی زیادی را اشغال می کنند.

اما چه راهکاری برای غلبه بر این معضلات در پیرامون کاری شما هستی دارد؟

مجازی سازی دسکتاپ چیست؟
یکی از کارآمدترین راهکارهای مجازی سازی، مجازی سازی دسکتاپ (VDI) می باشد. در مجازی سازی دسکتاپ به هر کلاینت یک ماشین مجازی گزین کردن داده می شود که متناسب با دربایستن هر کلاینت، منابع پردازشی لازم در برگزیدن این ماشین ها قرار می گیرد و سیستم عامل بر روی آن ها نصب می شود.

کاربران با به کارگیری مجازی سازی دسکتاپ، روی میز پیشه خود از این سیستم عامل ها کاربرد می کنند، در حالی که پردازش های مربوط به آن ها روی سرور سپریدن می شود. به عبارتی مجازی سازی دسکتاپ متمایز سازی محیط‌ قرارگیری سیستم عامل از محیط کاربری و انتقال آن به دیتاسنتر است.

سرورها برای به کارگیری مجازی سازی دسکتاپ و ساخت ماشین های مجازی که قابلیت های دسکتاپ را به چهره مجازی ارائه می دهند، از Hypervisor بهره‌گیری می کنند

 





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: